معيار نسبت ها در تلوزیون

main qimg 76acd7051534a5d12f157bfe03570982 c بردشاپ معيار نسبت ها در تلوزیون

معيار نسبت ها در تلوزیون ها

“”معيار نسبت ها در تلوزیون”” به اندازه گیریهای افقی به عمودی تصویر گفته میشود. تلویزیونهایی که بطور مکانیکی اسکن می شدند در اول توسط جان لوگی بایرد در سال ۱۹۲۶ با معیار نسبت ۳,۷، مورد استفاده قرار گرفتند که در جهت سرو شانه یک شخص در مشاهده کلوزآپ بود  .

بیشتر سیستمهای تلویزیونی اولیه از اواسط دهه ۱۹۳۰ به این طرف همان معیار نسبت به میزان ۳:۴ که برای تطابق با]] معیار آکادمی| معیار آکادمی در فیلم های سینمایی آن زمان استفاده میشد ، انتخاب کرده بودند. این معیار نسبت بقدر کافی مربع شکل بود که بطور راحت و آسانی در اطراف لامپ اشعه کاتدی| لامپ اشعه کاتدی  نمایشگرهای CRT که میتوانست با تکنولوژی، تولید وساخت آن زمان تهیه شود ، استفاده شود.

( تکنولوژی CRT امروزی به تولید کنندگان امکان می دهد که لامپهای خیلی حهن تر و صاف تر که تکنولوژیهای صفحه تخت آن را بطور ثابت

خیلی عمومی و رایج تر کرده و محدودیت های تکنیکی معیار نسبت را ندارد ، تولید کنند).

سرویس تلویزیونی BBCاز لامپهای بیشتر مربع مانند۴:۵ معیار نسبت از سال ۱۹۳۶ به ۳ April 1950 موقعی که به معیار نسبت ۳:۴ سویچ می شود، استفاده می کند. این کار مشکلات جدی

ایجاد نمی کرد ، چون بیشتر دستگاههای تلویزیونهای آن زمان از لامپهای گرد و دایره ای شکل که

به راحتی با معیار نسبت ۳:۴ هنگام تغییر ارسال سیگنالها تنظیم می شدند ، استفاده می کردند.

در دهه ۱۹۵۰ استودیوهای فیلم به سمت صفحه پهن تمایل ورزیدند و معیار نسبتهایی مانند

سینما اسکوپ تلاش کرد که محصولات تولیدی خود را از برنامه های تلویزیونی دور نگهدارد.

اگرچه در اول این کار فقط یک حیله بود ولی صفحه پهن هنوز فرمت انتخاب امروزی است و

معیار نسبت مربع شکل فیلمها بندرت دیده می شوند. بعضی افراد می گویند که صفحه پهن

موقعی که اشیای را بلند هستند بصورت پانورومیک نشان می دهد واقعا یک ایراد و مشکل بزرگ

است ، بعضی دیگر می گویند که وشاهده طبیعی بیشتر از بلندی پانورومیک است و بنابراین

نمایشگرهای صفحه پهن برای چشم مناسب هستند.

 

سویچ و تغییر به سیستمهای تلویزیونی دیجیتال به عنوان یک فرصت برای تغییر فرمت

تلویزیونی از معیار نسبت قدیمی ۳:۴ (۱,۳۳:۱) به معیار نسبت ۱۶:۹ ( تقریبا ۱,۷۸:۱) استفاده شد.

این عمل تلویزیونها را قادر میسازد که به معیار نسبت صفحه پهن مدرن یا سینما که معیار

نسبتی از ۱,۶۶:۱ از ۱,۸۵:۱ تا ۲,۳۵:۱ دارند ، نزدیکتر شوند. دومتد برای حمل و انتقال محتویات

صفحه پهن وجود دارد آنکه برای استفاده بهتر است فرمت صفحه پهن آنامورفیک نامیده

میشوند.این فرمت خیلی مشابه تکنیک استفاده شده برای فریم فیلم صفحه پهن در داخل فریم

فیلم ۳۵,۱:۳۳,۱ میلیمتری است. تصویر هنگام ضبط بطور افقی فشرده میشود ، و سپس هنگام

پخش دوباره باز و گسترده میشود. فرمت ۱۶:۹ صفحه پهن آنامورفیک اولین فرمتی بود که توسط

پخش تلویزیون PALPlus اروپایی معرفی شد و کمی بعد در “صفحه پهن” ATSC،DVD، سیستم

تلویزیون با کیفیت بالا( HDTV) از فرمت صفحه پهن ، بدون فشردگی افقی یا بازشدن دوباره

استفاده میکند.

معيار نسبت ها در تلوزیون
Loft Wooden Room with Television Set. 3d Render

در حال حاضر ، “صفحه پهن” از تلویزیون به محاسبه گرها و کامپیوترها جایی که کامپیوتر

رومیزی و کامپیوترهای کیفی بطور عمومی مجهز به نمایشگرهای صفحه پهن میباشند. بعضی

شکایات درباره اختلال معیار نسبت تصویر فیلم به علت نرم افزار پخش بعضی از DVDها که این

معیار نسبت را در نظر نگرفته اند وجود دارد، اما این فقط یک چیز فرعی برای کیفیت نرم افزار

پخش DVDها است. بعلاوه ، نمایشگر صفحه پهن کامپیوتررومیزی و کامپیوتر کیفی در معیار

نسبت ۱۶:۱۰ هم از نظر اندازه فیزیکی و هم در تعداد پیکسل ها و نه در معیار نسبت ۱۶:۹

تلویزیونهای مورد استفاده، که باعث پیچیدگی بیشتر میشود ، میباشند.این نتیجه فرضیه

یکسان مهندسین کامپیوتر نمایشگر صفحه پهن کامپیوتر است که مردم مشاهده محتویات در

معیار نسبت ۱۶:۹ در کامپیوتر خود را بر ناحیه ای از صفحه که با کنترلهای پخش معکوس شود ،

نوار وظایف و دستورات که مانع مشاهده محتویات تمام صفحه میشود، ترجیح میدهند.

عدم تطابق معیار نسبت

عوض شدن و تکمیل صنعت تلویزیون در مورد معیار نسبت( تصویر) بدون مشکلات نبوده است و

حالا هم میتواند مشکلات قابل توجهی هم داشته باشد.

نمایش معیار نسبت صفحه پهن تصویر( مستطیل) در معیار نسبت مناسب (مربع ۴:۳) میتواند

نمایش داده شود.

 

یک سازگاری عمومی بمباران یا تهیه موادی است که معیار نسبت ۱۴:۹ ارائه میدهند و قسمتی از

تصاویر را در هر سمت برای نمایش با معیار ۳:۴ حذف میکنند ،و بعضی قسمتهای تصاویر را در

نمایش با معیار ۱۶:۹ حذف و بریده میکنند. در سالهای اخیر عملکرد سینما توگرافیک که به نام

فیلم سوپر ۵۳ میلیمتری( برنده و قهرمان شده توسط )جیمز کامرون برای فیلم تعدادی از

فیلم های سینمایی مهم را مانند “”تایتانیک””،”قانونا بلوند” ،”قدرت آوستین“،و”ببر کمین

گرفته، هیولای مخفی”استفاده شد هاست. این نتیجه باعث ایجاد این نظریه شد که فیلم نگاتیو

دوربین میتواند برای تهیه چاپهای تئاتری صفحه پهن و هم استاندارد”تمام صفحه” استفاده

شود که با استفاده از آنها برای تلویزیون /VHS/DVD از نیاز به “جعبه حروف” یا کاهش

اطلاعات با موقعیت خراب شدن “پن –و- اسکن” ایجاد میشود اجتناب شود  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *